Nederland, oh Nederland….

Nederland, oh Nederland, jij bent dit keer geen kampioen! Je liet je onderdanen geloven dat vrijheid van meningsuiting bestond en ontnam hun fatsoen.

Je liet ze denken dat ze een vrijheid hadden omdat andere landen hun eigen mensen afslachten. Je liet je onderdanen geloven dat ze een mening konden vormen maar eigenlijk ontnam je hun waarden en normen. Het begon allemaal toen iedereen een mening had over een ‘gemiddelde moslima’. Iedereen bekommerde zich om mijn positie en ik veranderde in een Fatima. Mijn functie als moslima in onze maatschappij werd vaak breed uitgemeten in Wilders z’n partij. Terwijl de echte Fatima in onze geschiedenis een heldin is. Iedere keer dat ik ‘Fatima’ genoemd werd , prezen zij mijn indirect mijn positie. #JESUISFATIMA!

Nederland, oh Nederland, je onderdanen richtte toen een comité voor ex-moslims op en ze kwamen als paddenstoelen uit de grond. We kregen Ayaan Hirsi Ali die in eens voor ons klaarstond en zelfs films maakte over ons. En mochten de gemiddelde moslims er wat van zeggen? NEE! Want dit is vrijheid van meningsuiting, en heb je er wat over te zeggen? ‘’Dan ga je toch lekker terug naar waar je vandaan komt?!’’ was de gemiddelde stemming.

In al die jaren hebben wij dingen moeten aanhoren, moesten wij alles slikken, werden wij vuil aangekeken en hebben wij alles moeten pikken. We moesten zelfs de rotzooi van extremisten opruimen en ons ‘verantwoorden’ op werk tijdens de koffiepauze. Keer op keer op keer werden wij gezien als barbaren, gaven wij aan dat wij deze terreur niet aanvaarden en daar zijn wij de fout in gegaan. Nee, daar ben IK de fout ingegaan. Waarom werd ik de positie gezet dat ik mij moest verantwoorden omdat mensen andere mensen vermoorden? Waarom! En nu we massaal opstaan en hier wat van zeggen hebben wij ineens lange tenen.

Nederland, oh… Nederland, ik ben je ‘twee maten-systeem’ zat. De ene kan apartheid creëren en de ander word opgepakt. Want door artikel 7 van de Grondwet mag iedereen mij nu ongegeneerd uitschelden en ermee wegkomen als held. Men kijkt niet in alle gevallen naar artikel 137 c van het Wetboek van Strafrecht, waarin staat aangegeven dat je niet strafbaar mag beledigen.

Nederland, oh Nederland, wat heb je gedaan met die mensen die hun eigen vertrouwde plekje verlieten en de wederopbouw van dit land, ons, land, wisten op te krikken. Waar ze sterke schouders in hun land van herkomst lieten, hun vrouwen en misschien ook wel kinderen. En vandaag, anno 2015, worden ze gezien als lasten. Sinds wanneer is de land waar de Koninklijke huis gemixt is niet meer gastvrij? Nederland noemde de 1ste generatie oftewel de ‘oude buitenlanders’ nog gastarbeiders en nu ziet Nederland ze liever gaan dan komen. Liever ambitieloos dan vol dromen. En als hun kinderen nergens worden aangenomen vanwege hun achternaam en financieel er niet uitkomen, zich vervelen en gaan hangen, krijgen wij termen in het nieuws te horen zoals ‘’probleem allochtonen’.  

 Dit is wat ‘vrijheid’ heeft veroorzaakt, dit maakt dat vrijheid eigenlijk helemaal niet bestaat! Vrijheid bestaat niet, want wat ik als vrijheid zie en ervaar vind Henk en Ingrid die in VINEX-wijk wonen alleen maar raar! Dat ik mijn eigen keuzes maak, wilt niet zeggen dat ik opgevoed ben met haat. Dat ik er in de zomer niet westers bijloop is omdat ik mijn eigen normen en waarden niet verlooch. Dat ik ervoor kies om in de zomer geen blote armen te laten zien, wilt niet zeggen dat vrijheid daar stopt waar het bij jou begint. Want de hoogste beschaving, sinds de mensheid bestaat, is dat men gekleed door het leven gaat. Beschuldig mijn zwarte gewaad, die je haat, niet van jihad, die jullie kennen van tv, want wat ik op mijn hoofd draag is mijn eigen jihad, namelijk mijn innerlijke strijd! Bespaar mij die opmerkingen als ‘ is het gedwongen, wat spreek jij goed Nederlands, of moet jij ook trouwen met jou neef uit Verweggistan?’ want ik ben met veel respect en wederzijds respect opgevoed, dat andermans mening niet mijn standpunt beïnvloed en dat ik keuzes heb in overvloed! EN DAT IK SOMMIGE BESLISSINGEN MAAK OMDAT IK HET WIL EN NIET OMDAT HET MOET!

image

2 thoughts on “Nederland, oh Nederland….

Leave a comment